"Trupininis" pyragas visiems metu laikams

Visai nesenai pietavome restorane, desertui užsisakėme obuolių pyrago. Baigus valgyti padavėjas mandagiai paklausė ar buvo skanu. Vienas iš mano "gudročių" tiesiai šviesiai išrėžė, kad močiutė moka ir skaniau iškepti :)).
Iš vaikystės atsimenu du pyragus, kuriuos nuolat kepdavo mama: keksą bei trupininį pyragą. Tiek mano, tiek sesers draugai nuolat klausdavo "Ar yra to skanaus pyrago?". Tuomet nei man nei sesei šis pyragas neatrodė skanus - jis mums buvo atsibodęs. Mama pyragą kepdavo su slyviene, kadangi vienos jos irgi niekas nevalgydavo.
Visgi tokį skanų trupininį pyragą retai kur tenka ragauti. Ir tinka jis visiems metų laikams - įdarui galima naudoti tai, kas tuo metu yra po ranka - uogas, slyvas, obuolius, uogienes. Manau, kad panašų obuolių pyragą, kažkada labai senai, kepdavo "Prie parlamento".

Mano išgirtąjam pyragui reikės:

  • 200 g sviesto arba margarino
  • 1 stiklinės cukraus
  • 1 kiaušinio
  • 1 a. š. sodos
  • 1 š. grietinės (arba jogurto arba kefyro)
  • žiupsnelis citrinos rūgšties arba citrinos sulčių (arba acto)
  • 3 stiklinių miltų
  • ko nors įdarui - aš šį kartą kepiau su šviežiom slyvom

  1. Sviestą arba margariną reikia ištirpinti;
  2. Cukrų išsukti su kiaušiniu. Čia sunkiausia dalis:). Nežinau kodėl, bet vaikystėje visada sukdavome puodelyje su dviem šakutėm, nors tikrai turėjom mikserį :). Žodžiu plakam, kol ištirpsta cukrus ir pasidaro baltos putos.
  3. Sodą užgesinti su šaukšteliu grietinės ir citrinos rūgštimi.
  4. Į atvėsusį sviestą (margariną) sudėti išplaktą cukrų, užgesintą sodą ir miltus. Viską gerai išminkyti ir pusvalandžiui pastatyti į šaldytuvą.
  5. 2/3 tešlos iškloti kepimo formą. Aš tiesiog paskirstau rankomis, gerai suploju, išlyginu, padarau labai plonus "kraštelius". Galima paridenti su stiklainiu lygiomis sienelėmis, bet tobulo lygumo tikrai nereikia.
  6. Slyvas perpjauti pusiau, išimti kauliukus ir išdėlioti ant tešlos.
  7. Likusią tešlą užtarkuoti per burokinę tarką ant slyvų.
  8. Kepti maždaug 200 C laipsnių karštumo orkaitėje, kol gražiai pagelsta.

Patartina neišiminėti pyrago iš kepimo indo, kol neatvės. Tačiau pas mane pirmieji gabaliukai būna suvalgomi dar karšti.

Šis pyragas gan ilgai nesensta ir gali ilgai laukti, kol ateis draugai ir jį suvalgys (taip kaip būdavo vaikystėj :D).

Skanaus!

Komentarai

Skirmantė sakė…
:) Taip skaniai aprašytas pyragas, o komentarų jokių.. Na ką, gal pabandom šiandien vakare?
Unknown sakė…
Kažin sodą galima būtų pakeisti kepimo milteliais? Ar gerai būtų jei įmaišyčiau jų į miltus, o sodos nebedėčiau?
Arune sakė…
Manau, kad galima drąsiai keisti sodą kepimo milteliais, tik turbūt reikėtų dėti daugiau. Kažkaip "istoriškai" susiklostė, kad mano mama naudodavo sodą, tai ir aš labiau draugauju su ja.
Unknown sakė…
labai geras receptas.
paprastas,nedaug produktu reikia:]
as visiska ne kulinare bt is pirmo karto puikiai pavyko ir panasu kd ir antras neapvils.ka tik su draugais ragavom :]
Unknown sakė…
Negaliu nepadekoti uz saunu recepta. Labai skanus pyragas. Esu kepusi ir amerikietiska ir belekiek kitu obuoliu pyragu, bet sis tiesiog nepakartojamas. Gyvenu Graikijoje,tad sio pyrago teko paragauti ir kitu tautybiu atstovams (graikai, rusai, bulgarai) . Visi pirstus apsilaize ir isgyre). Saunuole!
Unknown sakė…
Ačiū. Tai mano mama šaunuolė :) .
neringa sakė…
ačiū už puikų receptą. kepiau ne su soda, o su kepimo milteliais. viskas pavyko kuo puikiausiai, tik pasirinkau apelsinų uogienę, tai gavosi per daug saldus. bet šiaip visiems patiko.
8sandra8 sakė…
aciu uz recepta, as ir pabandziau, labai skaniai gavosi, tik mano idaras buvo obuoliu ir varskes, nu taip skanu buvo, kad net liezuvi galima praryti..... niam niam
cedema sakė…
Aciu, labai geras receptukas, dejau slyvu uogiene :-) valgom, nors ir ka tik istrauktas is orkaites :-)
Unknown sakė…
Kepiau jau daug kartų pagal šį receptą, tikrai tobulas pyragas gaunasi!
Tik man pasirodė nepagrįstas kiaušinio plakimo šakutėmis garbinimas - bandžiau tiek su šakutėmis, tiek su šluotele, tiek mikseriu - jokio skirtumo nepajaučiau :)