Šokoladinis - riešutinis pyragas

Nesenai naršydama internete pastebėjau nuorodą į "Skaniausio pasaulyje šokoladinio pyrago" receptą http://www.mama.lt/ tinklapyje ir nusprendžiau išsitraukti mano turimą "seną" šokoladinio pyrago receptą ir pamodifikuoti kaip siūloma Skaniausio pasaulyje šokoladinio pyrago recepte, t.y. naudoti lazdyno riešutus ir tešlą susluoksniuoti su aviečių uogiene.
Išvados:
  • lazdyno riešutų skonis buvo per daug intensyvus (žinoma, migdolų esencijos nenaudojau, nes man apskritai nepatinka dirbtini kvapai ir skoniai);
  • aviečių uogienė pasiskleidė po visą tešlą ir turbūt dėl to buvo ŽIAURIAI saldu. Sluoksnio , kurio aš tikėjausi -nebeliko, bet tikrai nebloga idėja suteikti kepiniui aviečių skonį.
Na, bet dėl skonių nesiginčijama. Aš ir toliau kepsiu pagal receptą, kurį mano mama labai senai parsivežė iš Vokietijos:
  • 100 g. sviesto
  • 3 kiaušiniai
  • 150 - 200 g. migdolų
  • 60 g. Nesquik (arba du dideli šaukštai su kaupu)
  • 10 g. kakavos (arba vienas arbatinis šaukštelis su dideliu kaupu)
  • 1 a. š. kepimo miltelių
  • jei norima saldesnio pyrago galima dėti apie 0,5 st. cukraus
  • 180 g. spanguolių uogienės ar džemo
  • 250 ml. riebios grietinėlės
  • 100 g. tarkuoto šokolado
Svarbiausia, kad gamyba labai paprasta ir greita. Nereikia jokių garų vonelių, nereikia nieko ilgai plakti, maišyti, atskyrinėti ir t.t.:
  • Minkštą sviestą išsukame su kiaušiniais ir cukrumi (jei jo dedam), kol gaunasi balta puri masė. Kiaušinius geriau įmušinėti po vieną - taip jie lengviau įsimaišo į sviestą.
  • Suberiam Nesquik, kakavą, kepimo miltelius ir iki miltų susmulkintus (sumaltus) riešutus.
Ir viskas. Supilam tešlą į 20 - 24 cm skersmens formą ir kepam kol iškepa. Maždaug pusvalandį. Tiesiog stebiu per orkaitės durelių stiklą. Geriau neatidarinėti orkaitės ir nebadyti, nes jei tikrinsite pagaliuku, kol neiškepęs, subliūkš kaip pradurtas balionas. Kepu apie 200 -220 C laipsnių temperatūroje (mano orkaitė nerodo temperatūros), o kai pyragas atrodo jau gražiai iškilęs ir apkepęs, sumažinu temperatūrą iki maždaug 180 C ir dar palieku kepti apie 10 min.

Dabar reikia pereiti prie antrojo gamybos etapo, kuris pas mane dažniausiai net neprasideda, nes pyragas suvalgomas iki to laiko. Taigi:
  • dar šiltą pyragą ištepti 2 -3 šaukštais romo, atvėsusį pyragą dėti į maišelį ir laikyti 1 - 2 dienas (laukimas sunkiausia ir man neįveikiama pyrago gaminimo dalis);
  • perpjauti pyragą pusiau ir pertepti spanguolių uogiene ar džemu;
  • prieš patiekiant papuošti plakta grietinėle i tarkuotu šokoladu.

Skanaus!

Pyragas po "pirmojo etapo":

Komentarai